понеделник, 7 ноември 2011 г.

Ако само повярваш ...




           Неуспелите хора се характеризират с една обща черта. Познати са им всички причини за неуспеха и имат според убеждението си, непреодолимо алиби, обясняващо защо именно те са толкова неуспяващи. Някои от тези оправдания са умни и могат да бъдат обективно обосновани. С оправдания, обаче не е възможно да се плаща, както с пари. Светът се интересува само от едно единствено нещо - дали сте постигнали успех? Един известен аналитик, който изучавал човешките характери, съставил списък на най-често срещаните оправдания. Внимателно ги прочетете и проучете колко от тези оправдания използвате в своя защита.
Освободете се и избягвайте едни от най-често срещаните оправдания:
АКО нямах жена и деца
АКО имах достатъчно връзки"
АКО имах пари
АКО имах добро образование
АКО получех работа
АКО имах крепко здраве
АКО имах време
АКО времената не бяха толкова лоши
АКО останалите ме разбираха
АКО имах условия
АКО можех да изживея живота си отново
АКО не се страхувах какво ще кажат хората
АКО получех възможност
АКО сега имах възможност
АКО останалите не бяха седнали на моето място
АКО не се притеснявах, че нещо ще ми попречи
АКО бях по-млад
АКО можех да си правя, каквото поискам
АКО се бях родил богат
АКО можех да срещна "подходящите хора"
АКО имах такъв талант като някои
АКО можех да се реша да се наложа
АКО бях използвал всички възможности, които ми се предоставяха
АКО хората не ми лазеха по нервите
АКО не трябваше да се грижа за децата и дома
АКО можех да си спестя някакви пари
АКО шефът ми ме оценяваше по заслугите
АКО имах някой, който да ми помогне
АКО семейството ми се разбираше
АКО живеех в голям град
АКО само можех да започна
АКО бях свободен
АКО бях личност като този и този
АКО не бях толкова дебел
АКО се знаеше за моите заложби
АКО можеше да ми провърви
АКО можех да се отърва от дълговете си
АКО не ме беше срещнал такъв лош късмет
АКО само знаех как да подходя към това
АКО не бяха всички така настроени срещу мен
АКО нямах толкова грижи
АКО можех да се оженя за някоя подходяща / подходящ
АКО хората не бяха толкова глупави
АКО семейството ми не беше толкова ексцентрично
АКО можех да бъда сигурен в себе си
АКО нямах толкова лош късмет
АКО не се бях родил под лоша звезда
АКО не важеше: „Каквото трябва да се случи, ще се случи"
АКО не се налагаше да работя толкова тежко
АКО не бях загубил парите си
АКО живеех в друга среда
АКО нямах „минало"
АКО имах свой начин на препитаване
АКО останалите ме слушаха
АКО +++ още и още ... 
         А от всичките АКО,  най-голямото е това:          
АКО имах смелост да се видя такъв, какъвто действително СЪМ, бих се сетил какво не ми е наред и бих се поправил! После навярно бих имал надежда да печеля от своите грешки и да се поуча от опита на други. Нещо върша навярно лошо, защото иначе бих бил сега там, където бих стигнал, АКО бях посвещавал повече време за анализ на своите слабости и по-малко време за измисляне на алиби за тяхното оправдаване. Измислянето на оправдания, с които обосноваваме своите неуспехи, е народно развлечение. Това е навик стар, колкото и човечеството, и е съдбоносен за успеха. 

           Защо хората толкова много държат на своите любими оправдания? Отговорът е лесен. Защитават своите оправдания, защото сами са ги измислили. Алибито за човек е плод на неговата собствена фантазия. В характера на човека е заложено да защитава своята духовна рожба.
            Измислянето на оправдания е дълбоко вкоренен навик. От навиците си трудно се отърваваме особено, когато извиняват нашите дела. Тази истина е имал предвид Платон, когато е казал: "Първата и най-голяма победа е да надвиеш сам себе си. Да бъдеш надвид от самия себе си е от всичко най-срамно и най-ужасно."
            Друг философ имайки предвид същата мисъл, е казал: "За мен беше голяма изненада, когато видях, че повечето от онова лошо, което видях в останалите, беше всъщност само отражение на моя собствен характер."
АКО човешката мисъл си представи нещо и АКО силно му повярва, то може да се постигне.

Из книгата на Наполеон Хил "Мисленето - ключ към богатството"

Няма коментари:

Публикуване на коментар